Semester med familjen + allt fram tills nu


Nu var det ett tag sen jag skrev (igen)... sorry about that! Sist jag skrev hade jag inte traffat familjen I New York annu, men tillslut kom dom fram till hotellet. Vi hade en superbra vecka I New York. Vi gjorde massa turistsaker som till exempel aka med Manhattan bussen I upper town, mitten town and down town. Det var kul och larorikt, jag har ju varit I New York tidigare men har aldrig tagit den bussen. Sa jag hade sett nastan allt tidigare men jag viste inte riktigt vad jag sag om ni forstar vad jag menar... det var en guide pa bussen dom berattade allt om, vilka byggnader vi sag, historian bakom dem , bra restauranter och nattklubbar ocksa historia om upper town, mittle town och down town. Vi akte ocksa med farjan till frihetsgudinan vi gick dock aldrig av till sjalva on men vi akte nara forbi. Pa baten fanns det ocksa en guide som berattade om all historia runt omkring dar. Pa nyar shoppade vi forst pa formiddagen sen akte vi till New Jersey (dar ocksa vart hotell var, ca 15 min fran Manhattan). I New Jersey sag vi en NHL match, det var valdigt kul, har alltid velat se en NHL match! Efter hockeyn akte vi vidare till en restaurant och kakade tre ratters, MUMS! Sen var alla trotta sa vi akte tillbaka till hotellet. Tva dagar senare hyrde vi en bil och akte ner till Richmond. Pga trafik och en gps som inte tog den snabbaste vagen hem kom vi inte hem forens vid typ 8 pa sondagskvallen. Det brukar ta kanske 6 timmar att bila ner till Richmond fran New York men for oss tog det sakert 10 timmar! Pust!

 

Hemma I Richmond traffade vi min vardefamilj och sen drog vi vidare down town for att ata pa ett stalle som heter Europa. Dock sa serverade dom inte mat langre sa vi gick vidare till ett annat stalle som heter Tobacco co. jag har inte atit dar forut (bara festat) men det var riktigt bra och god mat dar. Restaurantens atmosfar var ocksa jattemysig! Tidigare var den byggnaden en tobac fabrik, sa de gamla kontorbasen som de hade hade byggts om till “privata matbas” svart att forklara men dom hade fortfarande kvar vaggarna till de gamla kontorerna sa man satt typ I ett eget rum. Byggnaden hade tre vaningar men det var typ som balkonger sa om man stod I mitten pa nedersa planet kunde man se anda upp till den tredje vaningen. Maten var ocksa fantastiskt god och fint upplaggt pa talriken. Jag maste hinna dit igen och ata innan jag aker hem.

 

Mandagen darpa var det dags for mig att borja jobba igen, jag behovde som tur var inte jobba pa morgonen, skont med sovmorgon. Men jag hamtade upp barna fran bussen som vanligt pa eftermiddagen. Vi gjorde laxorna som vanligt sen skulle vi ivag och aka skriskor men nar vi kom dit fick vi reda pa att ishallen var inte oppen for almanheten.... that sucks! Men vi akte till sweet frogs istallet, inte fy skam det heller! Hehe pa kvallen gick vi ut och kakade igen, denna gangen till en sea food restaurant. Jag var inte sa hugerig sa jag tog bara en forratt, ovriga familjen lyckades valja det godaste dom hade pa menyn forutom jag, jag hade musslor men dom var sa daligt saltade sa det var inte sa gott..... men men

 

tisdagen akte ovriga familjen till outlet I Williamsburg eftersom det ar ca en timmes resa enkel vag sa akte inte jag med. Jag akte istallet till Daniel som jag inte hade sett pa kanske en och halv vecka. Jag hade saknat honom sa det var kul att se honom igen. Samma kvall lagade pappa mat sa vi kakade middag hemma hos mig. Dom hade aven tagit med punch fran sverige sa till efterratt at vi vaniljglass med varmd punch, GOTT!

 

Onsdags morgon tog jag farval till min alskade familj, dom akte vidare till DC for att stanna dar nagra dagar och sen bila vidare upp till New York igen och sen flyga tillbaka till sverige pa lordag.

Resten av veckan spenderade jag tid med Daniel och kompisar. Festade under helgen och borjade fa nerver infor att den nya au pairen skulle komma (27 jan).

 

Fram tills Jenna (den nya au pairen) skulle komma hande det inte sa mycket. Jobbade, gick ut for lunch med kompisar, festade, traffade Daniel och kompisar sa mycket som jag kunde.

Veckan som Jenna skulle komma borjade det verkligen kannas att allt borjade leda mot sitt slut, trakigt men samtidigt ska det bli skont att komma hem. Men jag ar inte redo att lamna allt och alla an, speciellt inte Daniel! Det kommer bli sa sjukt svart! Dagarna innan Jenna var har borjade jag verkligen tanka pa att nagon ska verkligen komma till “min” familj och ta hand om “mina” barn och kommer att sova I “min” sang och kommer antagligen borja umgas med “mina” kompisar. Nagon kommer att ta over mitt liv! Det kandes sa ovarkligt och skrammande. Jag kande mig arg pa Jenna for att hon skulle komma och ta over allt. Det later sjukt med det var sa jag kande, jag vill inte traffa henne och jag var verkligen arg pa henne. Men hur kan man vara arg pa en person som man inte ens har traffat? Det ar helt sjukt. Svart att beskriva. Jag viste att jag skulle lamna allt nagon gang men jag hade inte forestallt mig att det skulle bli sa har svart! Nagon som jag inte kanner kommer att ta over mitt liv! Hemsk tanke.. iaf hon skulle komma pa torsdagskvallen men hennes flyg fran New York var installt pga vadret. Vilket gjorde mig delvis glad men samtidigt ville jag fa allt overstokat. Sa nu var planen att hon skulle komma fredag eftermiddag vid 3 tiden. Simon hamtade upp barnen tidigare fran skolan sa att dom kunde aka med till flygplatsen, kristen slutade jobbet tidigare sa att hon ocksa kunde aka med. Sa hela familjen akte ivag och hamtade Jenna. Forutom jag, jag stannade hemma och var arg/nervos/jag vet inte vad. Det forsta jag hor nar dom kommer hem ar fran Libby “I didn't recognize your face!” inte hej eller nagon ting utan bara det. En sekund senare kommer Nick utan att saga hej han heller “Maria, Maria, Jenna is even spiking better english than you are doing now!!” haha jag bliev helt stum och bara jaha men du vet hon ar fran Syd Afrika och har engelska som moderssprak och jag ar fran sverige och inte pratar engelska I vanliga fall... Tack btw nu tycker jag ju om Jenna SAA mycket mer! Haha eller inte! Men nar allt borjade lagga sig och jag och Jenna hade borjat prata blev det bara svarare och svarare att inte tycka om henne. Hon ar trevlig och utatriktad, men det kanns fortfarande valdigt konstigt!

 

Lordagen jobbade jag (sa klart) men pa kvallen hade jag organiserat en valkomnsfest till Jenna, jag hade nagra tjejkompsar over pa middag (coscos sallad och pastasallad med kyckling pa sidan av och till efterratt hade jag gjort en SUPER god kladdkaka!) efter middagen akte vi alla in till down town till Infuzion for att traffa alla ovriga plus Daniel som DJ:ade den kvallen.

 

Mandagen den sista januari var min sista arbetsdag. Allt flot pa, inga brak eller nagonting sa det var skont. Nar jag hade slutat fick jag lova att lana bilen over natten och sova hos Daniel. Myspys! Jag akte tillbaka pa tisdagskvallen och pa onsdagen var det Nicks 7-arsdag. Hans mormor och morfar kom hem till oss under kvallen och vi hade pizzaparty. Anika och “hennes” barn kom over en snabbis for att saga hej.

 

Pa torsdagen packade jag alla mina grejer och flyttade over allt till Daniels lagenhet. Men jag hade bestamt mig for att jag skulle iaf sova mins en natt hos familjen. Onsdg till torsdag passade valdigt bra, dels for att Daniel har skola pa onsdagskvallar och torsdagsmorgonar och Libby och Nick har inga aktiviteter pa onsdagar sa jag kan spendera tid med dom.

 

Sedans dess har inte inte hant sa mycket, vi hade en tjejkvall I torsdags. Jag fick lana Sophias bil (Daniels rumskompis och tjejen som arangerade kvallen) sa att jag kunde hamta upp Jenna och sen kora hem henne igen pa kvallen. Det var en kul kvall dock valdigt mycket korande for mig sa jag kunde inte njuta sa mycket av kvallen, men det var okej. Nar jag kom tillbaka fran att lamnat av Jenna gick vi vidare till ett nytt stalle som jag aldrig har varit pa forut. Off the hookah heter det, det ar typ en bar dar man kan dansa ata och roka vattenpipa, ett mycket bra stalle! Det var fint och nytt.

 

Pa fredagskvallen akte jag och Daniel till DC for att festa med hans kompisar dar uppe. Det blev en lyckad kvall, vi hade jattekul.

Nu ar det lordag och vi ar pa vag tillbaka till Richmond. Han ska DJ:a pa Infuzion (sista kvallen dar for honom, han ska sluta spela dar). Forhoppningsvis kommer vi dit I tid, kl ar nu 21.55 och vi kanske har en timma kvar att kora och han borjar spela kl 23 sa vi far se vad det blir med att komma I tid eller inte.. jag ar inte klar for fem ore. Maste durch och allt, men det finns nog en stor risk att jag inte foljer med ut eftersom jag har en stor dag framfor mig. Aker till Karlifonien imorgon bitti, kl 6.45 narmare sagt. Saaaa tidigt! Sa det blir nog en lugn kvall for min del. Sa imorgon aker jag, det ska bli riktigt spannande men jag ar ocksa jattenarvos dels for att jag aker sjalv men ocksa for jag vet inte vad det ar for annat folk som kommer att aka med. Jag kommer att resa runt med en grupp andra manniskor under 8 dagars tid. Vi kommer att aka runt I en buss med en ledare som tar oss runt till olika stallen. Vi startar I LA och slutar I San Fransisko. I can't wait!

Schemat ser ut sa har;

dag 1 Los Angeles

dag 2 Joshua Tree National Park

dag 3 Grand Canyon

dag 4-5 Las Vegas

dag 6 Death Valley

dag 7 Yosemite National Park

dag 8 San Francisco

 

Jag har med mig en dator under resan sa forhoppningsvis kommer jag att ha tid att uppdatera min blogg under resans gang, annars gor jag det nar jag kommer tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Christine

Åh vad kul att läsa igen, var längesen! Förstår att det känns svårt och konstigt med den nya tjejen! Overkligt att hon ska "ta din plats", även fast du vetat att den platsen varit tillfällig. Låter helt underbart att resa runt så. TA MED MIG.

LÖÖÖÖVE!

2011-02-16 @ 17:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0