Resan till LA, latt som en platt! Eller ja, om du inte heter Maria Elgemark sa klart!

Hur kan jag alltid ha sadan tur med transport?!?! INTE!!!! jag skulle flyga fran Richmond mellan landa i Chicago och sen vidare till Los Angeles kl 6.45 pa morgonen. Jag kom till flygplatsen kl 6 pa morgonen sa jag var i tid och allt vantade pa att man fick ga pa flyget. Vi fick gora det. Planet laddade upp for att lyfta, allt var som vanligt men da gor planet en u-svan och aker tillbaka till gaten vi kom ifran. Kaptenen sager att planet inte gick igenom nagot test dom alltid gor innan dom lyfter , han viste dock inte om vi fortfarande kunde aka med samma flyg eller om vi var tvungna att byta. Det visade sig sa klart att vi var tvungna att byta!

Jag kom tillbaka till gaten och fick instruktioner om att ringa ett numer for att boka om min biljett. Jag gjorde det och skulle nu lamna Richmond 9.30 landa i Detroit 11.30 resa darifran kl 12.15 till Los Angeles. Sa nu fanns det inget mer att gora utan att vanta 2 och en halv timmar tills mitt flyg skulle lyfta.

Planet ar i tid och allt sa nu verkade det som om allt skulle losa sig, trodde jag ja! Ha! Planet var sa klart forsenat med 20 min och jag kunde inte losa ut min biljett i Richmond utan hade fatt order om att gora det i gaten i Detroit. Jag halvsprang fram till gaten C38 dar vi klev av och fragade om hon kunde losa ut biljetten. Tror ni inte att tanten sager att jag inte finns med pa det dar javla planet?!? hon ger mig instruktioner att ga till gate C2 vilket inte var den narmaste gaten direkt. Snubben bakom disken sager att jag visst finns med pa det flyget och gav mig vagbeskrivning till gate A4. Vilket var en helvetes lang vag ifran jag var vi tillfallet och flyget skulle lyfta om 10 min. jag springer och kommer fram till A gates koridoren. Men ar sa klart i slutet av koridorren gate 78 narmare sagt. Sa det fanns inte sa mycket mer an att springa sa fort jag bara kunde. Kommer antligen fram till gaten men sa klart hade dom stangt dorren och slappte inte pa min pa flyget! FUCK! Fick ater igen boka om mitt flyg och skulle nu lyfta kl 15.45 (nu var kl 12.15) och det var ju inte samma gate direkt eller inte ens i narheten. Nej sjalvklart sa ar det gate A72 sa det var bara att traska pa och ga tillbaka hela javla vagen igen. Hungerig blev jag ocksa sa jag kopte en sallad och sjalvklart ser jag efter att jag har betalat for salladen och borjat ata den att jag hade fatt ett bidrag till mat fran nar jag ombokade mitt flyg i Richmond, sa jag kunde ha fatt den dar javla salladen gratis.

Jag kommer med flyget till LA kl 15.45 och landar ca 22.00 (19.00 lokal tid). Om allt hade gatt som det skulle hade jag varit i LA kl 11.20 lokal tid men sjalvklart ska just jag ha den turen att bli forsenad 7 och en halv timme!

 

Kan bara saga en sak efter den resan ”det var skont att se en sang nar jag antligen kom fram till hotellet”.


Kommentarer
Postat av: Christine

Haha o herregud. Du har verkligen inte tur med det där du. Men du grejar det rätt bra ändå måste jag säga ;-) Skulle förmodligen bara lagt mig ner och grinat..

2011-02-16 @ 17:47:34
Postat av: Sandra Persson

Vad kul dina inlägg är! kommer verkligen att läsa dina inlägg igen! (: Hoppas du har en rolig helg =)

2011-02-23 @ 13:03:55
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0