Grand Canyon

idag fick vi ingen sovmorgon. vi samlades kl 7.30 med frukost i bilen for att komma ivag sa fort som mojligt. men det var det vart. idag stod Grand Canyon pa schemat. och vilket stalle det var!!!! helt otroligt!

vi kom fram vid 3 tiden pa eftermiddagen. dom flesta hade skrivit upp sig pa en lista att aka helikopter over Grand Canyon men inte jag och tre andra (tva som jag gick med). vi hade bestamt oss for att vandra ner i "gropen". det ongrar jag absolut INTE. det var helt sagolikt! utsikten var helt otrolig, vadret var perfekt, inte for varmt och inte for kallt, helt underbart var det! jag trodde inte att jag skulle uppskatta det sa mycket som jag faktiskt gjorde. det var helt amazing!

vagen ner var den latta vagen, vi stannade nastan vid varje horn for att ta massa bilder. jag kunde inte fa in det i huvudet pa mig att jag faktiskt var dar, det kandes sa ovarkligt.
nar vi hade vandrat nerat i ca en timme satte vi oss pa en sten med utsikt mot Colorado river och at ett litet mellanmal. det ar inte varje dag man far den utsikten ;)

vagen tillbaka upp igen var dock inte sa latt. speciellt om man inte har tranat pa ar och dag som jag.. haha men det var kul, ett skot traningspass hehe.

efter vandringen fordrojde vi tiden med att strosa runt i ett av museum medans vi vantade pa att gruppen fran helikopterturen skulle komma tillbaka.
efter det stannade vi pa en pizzeria pa vagen tillbaka pa motellet dar jag sitter nu efter en valbehoven dusch! hehe

nu blir det sangen, vi har en lang dag/kvall/natt att se fram emot imorgon. det bar av mot Las Vegas med limousin tur genom staden senare pa kvallen! can't wait!

Kommentarer
Postat av: Christine

Är så stolt över dig Maria. Du klarar banne mig vad som helst du! Du bara kör, -orädda kvinna!

2011-02-16 @ 17:49:32
Postat av: Mamma

Kul att du är tillbaka på bloggen jag har saknat dig......visst är det helt otroligt häftigt!!!!!det du upplever just nu har jag också upplevt men för 30 år sen!!!!! Tänk va tiden går men jag minns också det storslagna. Las Vegas kommer du inte heller att bli besvike på en bländande stad utslängd mitt i ingenting.......och så har du det häftigaste kvar San Fransisco!!!! Puss saknar dig

2011-02-16 @ 18:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0