Death Valley

dagen efter den helt otroliga nattklubbsbesoket var det dags att satta sig I bilen igen. Idag skulle vi ha varan langsta dag I bilen, sammanlagt ca 7.5 timmar. Pust! Vi stannade I Death Valley ett av varldens varmaste, torraste och lagsta plats under havsytan. Kelly berattade att det har som varmast varit ca 57 grader dar det ar varldens nast varmaste stalle som har antacknat tempraturen. Vi akte till badwater och sag den uttorkade havet med salt pa marken som det enda sparet efter att det har varit vatten dar. Vi var da 86m under havsytan. Efter det akte vi till sandbergen och forsokte aka ner fran “bergen” med ett tefat. Jag sager “forsokte” for att det inte gick sa bra, sanden var lite strav och vill inte ge oss sa hog fart, eller fart alls. Vi gav det ett val forsok men det slutade mest bara med massa sand I byxan istallet (och pa andra stallen dar man inte ska ha sand! Haha) men det var kul iaf! Efter den utmaningen skulle vi inte ha nagot mer stopp innan vi kommer fram till hotellet I Bakersfield vi hade 4 timmars bilresa kvar, nu nar jag skriver ar det endast 1 timmes resa kvar. Nar vi kommer fram ska vi ata mexicans mat sen vet jag inte vad planerna blir, tror inte att det blir sa mycket av kvallen, men man vet ju aldrig vad den har gruppen kan hitta pa, hittills har vi utnyttjat och gjort det allra basta av varje minut pa den har resan, jag alskart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0