nagra veckors uppdatering..

nu har det gatt ett tag sedan senaste inlagget sa jag tankte (och fick order fran mamma) att skriva ett nytt.

sedan sist har jag varit med om en hurricane, sol och bad, skolstart, party i DC och massa annat!

men forst borjar jag med veckan i North Carolina.
vi akte dit som sagt pa mandagen. vi kom fram pa kvallen sa vi gjorde inte sa mycket den dagen.

tisdagen spenderade vi mestadel av tiden vid poolen och tog nagra promenader vid havet.

onsdags formidagen var vi ocksa vid poolen men det borjade blasa upp senare pa eftermiddagen men det var fortfarande varmt. spelade basket och akte till sundet for att traffa steve och tjejerna vid vattenskotrarna. barna och jag badade och lekte med en stor uppblast ring som finns dar.

torsdagen borjade det blasa mer och mer. hurricanen skulle ju komma pa kvallen/natten sa vadret var inte sa fint langre.. vi gick till lekparken och spelade spel i spelrummen med tukens som dom tjanade ihop. kvallen och natten umgicks jag med nagra kompisar nagra nya och nagra som jag redan kande. vi drack lite ol (som dagarna innan) och spelade spel inne pa pizza stallet som killarna jobbade pa. det var stangt men dom hade bestamt att dom skulle overnatta pa stallet pa grund av hurricanen.. stormen skulle sla till som varst vid 2 tiden pa natten, vid 11-11.30 gick vi ner till havet for att titta pa vagorna, och det var vilt och blaste som bara den! spannande. inte foren fredags eftermiddagen lugnade stormen ner sig. men den hade inte heller varit sa farlig! det blaste och regnade men stormen hade andrat riktning sa det blev inte sa farligt som vi hade trott att det skulle bli. barna sov i min garderob och jag sov i min sang med huvudet under ett fonster. simon trodde att mitt rum skulle vara det sakraste rummet men det visade sig att vinden skulle piska mitt fonster, sa jag hade valdigt svart att sova! jag fick ocksa en lacka i ena hornet..

pa fredagen kom ocksa kristen och hennes kompis fran DC. vi gjorde inte sa mycket pa fredagen gick pa promenad for att se vad stormen hade gjort under kvallen.

lordag var jag ledig sa jag spenderade min tid vid poolen och havet for att jobba pa min branna! pa kvallen hade vi "fest" med grannarna och deras kompisar. det var trevligt.

pa sondagen fortsatte jag att jobba pa brannan. sa skont att somna i solen kan jag tala om!

pa mandagen akte kristen och hennes kompis hem "tidigt" vid 9.30 pa morgonen. dom tog med sig libby sa nu var det bara jag nick och simon kvar i beach huset. sa skont och lugnt med bara en av ungarna! haha

tisdagen var det forsta dagen i skolan. libby borjade kindergarden och nick first grade. Libby var sa forvantansfull och nick var ovanligt glad pa morgonen. massa bilder togs som jag (forhoppningsvis) kommer att snart ladda upp har pa bloggen. pa eftermiddagen nar jag hamtade nick och libby fran bussen var dom VALDIGT trotta sa jag bestamde att dom skulle forst ha ett mellanmal och sen en laang quiet time (spendera tid for dom sjalva pa deras rum). det far dom en tid att lugna ner sig och fa tillbaka lite energi. men dom, framfor allt Libby, alskade skolan. dom hade sa roligt sa dom.

onsdagen var lika sa, dom var trotta efter skolan sa vi hade ater igen en lang quiet time. tror att mitt upplagg kommer att vara mellanmal, quiet time, laxor och sen lek efter skoldagarna.. resten av veckan hande det inte sa mycket jobbade VALDIGT sena kvallar som t ex till 11 och 12 pa natten sa nar jag slutade var jag trott och gick och la mig.

pa lordagen akte jag och Kaile till DC. vi skulle traffa Jenni (en av tjejerna jag reste med fran sverige). jag har inte traffat henne sedan balen i Maryland i maj eller vad det var! haha sa det var ett tag senda. vi gjorde lite turistsaker under dagen och shopping pa eftermiddagen. pa kvallen skulle vi dra pa en college fest men killarna som skulle ha festen blaste av allt sa vi bestamde oss for att dra ut pa en nattklubb istallet. och det var itne fel det heller! vi hade mycket kul trots att musiken inte var den basta hela tiden. vi traffade roligt folk och hade en rolig kvall helt enkelt! :)

sondagen akte vi till georgetown for mer shopping. hittade antligen lite presenter till mina alskligar dar hemma! ska forsoka fa ivag det sa snart som mojligt. vissa av er har ju fatt vanta en valdigt laaaang tid, ber om ursakt for det! men det ar pa G ;) hehe

mandagen var en tuff dag, jag var valdigt trott och jag kunde inte heller ga tillbaka till sangen efter jag lamnat barna till bussen eftersom jag hade fotokurs pa formiddagen. men direkt efter lektionen (efter de fa arenden jag hade) gick jag och la mig for att sova nagon timme. behovde det! eftermiddagen var bra, barna skotte sig och jag foljde med till nicks T-ball traning (baseball). det var riktigt kul att se honom spela! sen drog jag till det efterlangtade gymmet!

idag ar det tisdag. dagen har varit bra, barna har lyssnat pa mig mycket bra sa jag ar nojd med dagen. vi hade en playdate med madeline och abby (grannarna, vi har inte haft en playdate med dom pa riktigt lange sa det var kul for dom.

imorgon ar det onsdag och simons 37:e fodelsedag, sa jag ska baka en tarta med barna och laga en god middag. har aven fotokursen imorgon, ska samaka med alex dit. han gar pa samma skola och har lektion samtidigt som jag.

eftersom simon har fixat min dator nu sa ska jag ladda upp massa bilder. kommer antagligen handa pa torsdag nar barna ar i skolan sa hall utkick for det ;) har ju en del bilder att lagga upp ;) hehe

tills dess Puss pa er, Saknar er!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej min älskling

Skönt att du fortfarnade lyssnar på mig. Det är jättekul att läsa om hur du har det extra plus för de fina bilderna. Här är hösten på gång, tyvärr....

P&K mamma

2010-09-16 @ 08:45:30
Postat av: Maria

hehe ja du ar ju trotts allt min mamma! ;d hehe

men borjan av hosten ar ju harlig, det ar ju slutet av den som inte ar sa himla trevlig...

Pusspuss

2010-09-17 @ 00:31:39
Postat av: mamma

ja det har du helt rätt i. Ha en skön helg!

2010-09-17 @ 13:50:04
Postat av: Maria

hehe har jag inte alltid ratt ;)

tack detsamma!

2010-09-17 @ 19:27:56
Postat av: Christine

SAKNAR DIG <3

2010-12-08 @ 19:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0