here we go agian

oj oj oj vad mycket det har hant sedan senast!

forst far jag AKTER igen be om ursakt for att det mig hundra ar att skriva pa bloggen...!
jag har jobbat min forsta overnattningsjobb. simon och kristen skulle aka upp till DC for att traffa en kompis fran Nya Zeeland. det var en fredag till lordag. fredagen myste vi i soffan med popcorn och chips, myspys! och pa lordagsmorgonen akte vi med Tuhang och hennes familj pa fyra barn, deras farfar var med ocksa som tur var! vi akte till ett tivoli som fanns i narheten. tivolit anordnas varje ar och varar bara over en helg. vi hade superroligt!!! det var sa roligt att aka ivag och gora nagot extra speciellt med barnen! och att snal-simon inte var med gjorde det annu roligare ;d hehe vi kopte hemgjord glass, spelade massa spel, akte karuseller, at mat dar, ponnyridning och massa massa mer! tivolit var lite country inspererat, det fanns massa traktorer gamla som nya som man fick provsitta, gamla haftiga bilar, massa olika sorters djur, kasta lasso massa roliga saker att gora helt enkelt. en dag jag ALDRIG kommer att gloma fran den har resan, det ar en sak som ar sakert iaf.
jag har ocksa borjat spela fotboll igen, det ar ocksa superkul! det ar ett mixat lag med bade tjejer och killar. mycket annorlunda men bade tempo och fysiken. men kul ar det! tror att vi har vunnit 3 och forlorat 2 hittils..
jag laser fortfarande fotokursen, det ar val sisadar roligt.. men jag far cradits for det och det ar det enda jag ar ute efter!
pa tisdagsmorgorna har jag borjat sitta barnvakt at grannbebisen. en 6 manaders gammal lite Zach. hur sot som hells, och lattsam ocksa, oftast glad och gillar att bli buren (vilket kan bli lite irriterande efter ett tag). jag borjar kl 9.30 och da ligger han och sover, han vaknar vid 11 tiden, ger honom mat och leker lite. sem blir han trott igen vid 12 tiden och mamman kommer hem igen vid 1-halv 2 tiden sa det ar inte alls sa jobbigt. och allt det dar far jag $40, sweet! har borjat lagga undan dom pengarna sa att jag kan spara dom tills det ar dags att borja resa.
for nagra veckor sedan gick jag och Kaile ut till en ny nattklubb har i Richmond, den heter Infuzen. en superfresh klubb med bra musik och bra dansgolv.
jag borjade snacka med en kille dar, Wilken, han visade sig vara en promoter dar sa jag passade pa att byta nummer, sa nu kommer vi in gratis och ett VIP bord star och vantar oss, gott! :) det ar inte som i NY dar drinkarna aldrig slutas att serveras till en men anda ;d det ar bra for att vara i richmond! haha
for nagon vecka sedan blev jag bjuden pa Rachels 21-ars middag, hon ar en tjej fran klassen som jag har borjat umgas med! skon tjej det dar! :) vi at en god middag och sen gick jag och hennes tre kompisar vidare till infuzen, det blev en lyckad kvall med massa skratt och moves pa dansgolvet!! :)
tror att det ar tre veckor sedan, da kom simons bror och flickvann fran Nya Zeeland och halsade pa far tva veckors tid. det var kul och dom gjorde mitt jobb en aning lattare vilket jag tackar och bockar for!
vi alla akte ocksa till familjens beach house. det var en harlig trip men ocksa lite halvbrak eller discussion mellan mig och simon och kristen, sa det var en lite spand spenning mellan oss under hela resan. men jag orkade inte bry mig sa mycket om det. jag spenderade en hel del av tiden med Steve. jag vet inte om jag har berattat det men han ar ju skadad, eller vad man ska saga. han har lite problem med nedre/mittersta delen av kroppen om ni forstar vad jag menar. i somras fick han en vattenskoter precis dar killar inte vill ha tunga grejer. sa han har haft en riktigt tuff tid sedan borjan av juli. nu har han haft tva operationer och hoppas pa att dom ocksa ska bli dom anda.
vi gick ut en kvall, eller vi tog nagra drinkar och sen akte hem till hans lagenhet och kollade pa en film. den andra kvallen kollade vi bara pa tv och slappade... det ar sa skont att komma bort fran huset iblan och bara kunna fa vara "Maria" for ett tag och inte "Miss Maria" eller "nanny".
vadret kunde inte ha varit batter, soligt och varmt, jag tog med mig barnen till museum en dag, vi letade efter snackor pa stranden, badade i havet, tog promenader med Abby som foljde med oss den har gangen, vi hittade pa massa med grejer.
pa mandagen var det meningen att vi skulle lamna huset SENAST halv 2. det slutade med att vi lamnade huset halv 5! haha men gud sa vilken bra avslutning det blev pa var lilla mini semester. vi gick ner till stranden, dar fanns brus och mary med deras vuxenleksaker, tva fyrhjulningar. senare kom ocksa ken med sin leksak, en minder bil, med inga fonster eller dorrar som var gjord att aka i sandunderlag och liknande. jag akte runt pa ena fyrhjulningen med Libby, som forst var LIVRADD men sedan vande sig vid tanken och bara ville aka fortare och fortare! jag klagade inte. samtidigt som vi akte fyrhjulning simmade delfinerna forbi oss i havet, dom hoppade fram och tillbaka under hela dagen, sa haftigt att se. senare kom ocksa steve ner till stranden. han tog med mig pa en av fyrhjulningarna och simon tog med sig nick pa den andra. steve visade oss vagen till vildhastarna, men pa vagen dit lekte vi runt lite i sandbackarna, superkul! och helt fantastiskt att se vildhalstar! nu ar du lite avis va emma? haha
nar vi kom tillbaka var det tyvarr dags for oss att aka tillbaka till "kalla" rihmond, sa kallt ar det inte har an, men det kandes som det nar man skulle lamna paradiset..
nar vi kom tillbaka var det tillbaka i verkligheten igen. och efter en taskig och trakig lapp som simon lamnade mig med massa arbetsuppgifter som han ville att jag skulle fixa pa min lediga tid, tog vi ett snack IGEN. jag tror att han forstar nu varfor jag inte gjorde vad han sa (jag gjorde en den men inte allt). sa forhoppningsvis kommer det att bli en forbattring nu (mest fran hans sida). men jag har fortfarande ett snack att forvanta mig, denna gangen kommer det att handla om mina fria helger, vi har lite delande asikter om det. dom sager att min lediga helg innebar en fri lordag och sondag, men Larura (hon som har hand om det har destriktet) sager att det ar fran fredag eftermiddag tills mandag morgon. vilket jag ocksa tycker att jag ska ha. nar dom ger mig min lediga helg, bestammer dom sig for att jag ska jobba till midnatt pa fredagskvallen och sen fa ledig, men det ar inte riktigt schysst! det snacket kommer att komma i veckan.
nasta helg ar det halloween ocksa!!! hur kul som hellst!! ser sa mycket fram emot det! mina planer ser ut som foljande, fredagen utgang till infuzen, dom har en "cancer fest" och alla maste bara rosa. lordagen ska jag forst till Kaytee och hennes pojkvann och sen vidare till en STOOOOOR halloween fest, blev inbjuden av Anika och hon sager att det kommer att bli sjuk kul! det kommer att vara i ett stort stort hus och massa massa maniskor kommer att komma dit, hon sa ocksa att det har stallet fixar alltid de baste halloweenfesterna varje ar, sa jag har stora forhoppningar infor denna kvall. jag har ocksa ANTLIGEN bestamt mig for vad jag ska kla ut mig till, jag och Kaile ska vara Miss Sweden/Estonia, haha kommer bli sa kul, vi kommer fixa tiara och klanningar och ett sant dar band som dom har som det star "Miss Sweden" pa! haha
hur ar det med alla er dar hemma? vad har hant sedan sist? och vad har ni for planer infor Halloween? BERATTA!!!!
Puss och kram,
Love You!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att du är tillbaks på din blogg, jag saknar den.....det är alltid lika kul att läsa om dina äventyr. Kram Mamma

2010-10-31 @ 22:25:35
Postat av: Maria

tillbaka och tillbaka vet jag inte men.. det var ju nu ett tag sen jag skrev har. men det har hant sa massa grejer med halloween och allt! men det kommer snart forhoppningsvis! haha puss och Kram!

2010-11-06 @ 03:18:43
Postat av: Maria

tillbaka och tillbaka vet jag inte men.. det var ju nu ett tag sen jag skrev har. men det har hant sa massa grejer med halloween och allt! men det kommer snart forhoppningsvis! haha puss och Kram!

2010-11-06 @ 03:19:41
Postat av: Christine

Allt är bra här hemma! Men tomt utan dig som vanligt.. Saknar dig välidgt mycket, men det är kul att läsa om dina äventyr <3

2010-12-08 @ 19:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0