Jul plus annat

Nu har det gatt ett langt lagnt tag sedan jag skrev i blogen IGEN! far verkligen ta mig i kragen nu! speciellt nar jag inte har sa mycket tid kvar har i USA och att det hander sa sjukt mycket saker just nu! :)

senast jag skrev var det halloween och nu ar det snart jul. skit vad tiden gar fort. jag har hunnit med att gora sa mycekt. har firat min forsta thanksgiving, forsta black friday, dramat ar (nastan) over, traffat nytt folk och pojkvann, just det jag har skaffat mig en pojkvann sa dar lagligt till jag aker hem, bra gjort maria! haha barna har varit underbara och fruktansvarda, haft de forsta snowdays, bakat julgodis och firat lucia. festat i mangder och pa nya stalle, akt runt i limousine i richmond for att kolla pa alla julljus pa husen och i tradgarden, akt fast for fortkorning och ska besoka den amrekanska ratten, familjen har antligen bokat biljetter till New York och om tva dagar aker vi till Philadelphia for att fira jul familjens kusiner och morbror och moster och before i know about it its 27th and my family are HERE in USA!!!! :D langtar saaa! :)

Thanksgiving,
under thanksgiving gick vi over till Molly och Pet, nagra andra grannar var ocksa dar. jag hade blivit forvarnad om att jag skulle forbereda ett "tal" om vad jag var tacksam for under aret och att alla skulle sitta runt bordet och ata tillsammans. att det skulle bli mycket mat och annu mer mat. tv:n skulle sta pa och visa amrekans fotboll. typ halften av det hande. tv:n var pa, och mycket mat fanns det. men det dar att sitta ner runt ett bord och faktiskt ata tillsammans, dom far inte riktigt till det dar. forstar inte varfor det ska vara sa svart...? det ar ju sa mysigt! barna satt utspritt i koket, och alla vuxna at lite var som, de mesta satt faktiskt vid matbordet och inte stod upp som dom brukar gora under middagar. men grejen var att typ ingen at samtidigt.. haha! ingen thanksgiving tal hade vi heller (tack och lov for mig). men trats det sa var det en mysig dag, var dock JATTETROTT! hade ocksa planerat att shoppa hela natten sa jag gick hem vid 9 tiden och sov nagon timme for att sen ga upp vid 11 och borja shoppa! dagen efter thanksgiving ar namligen black friday. black friday ar som var annandags rea, fast mycket storre! affarerna oppnar vid 3-5 tiden (forutom walmark som oppnar 12 dit jag gick forst). allt ar superbilligt och man kan hitta massa kul! jag hade dock pengabrist och var tvungen att snala lite. passade pa att kopa julklappar till barnen och resvaska till mig tills jag aker hem. och det var typ det jag kopte, kopte forresten lite smink (som dock inte var bra) sminkborshtar och en ny kamera. jag spenderade $550 men det jag fick som jag kan ha nytta for var sminkborshtarna for $20 och kameran for $150, resten gick till resvaska och leksaker till barna. kul! men nu ar jag iaf klar med julklapps inkopen sa det ar skont.


Limo,
i borjan av december akte jag med nagra kompisar i en limo, drack champange och akte runt i richmond och kollade pa alla galna amrekanare som satt upp massa juleljus pa deras hus och i tradgarden. det var sjuk kul och jag sag extra fram emot att fa anvanda min nya kamera! som jag forovrigt tog upp fran kartongen kvallen innan och precis hade blivit fardigladdad. jag han ta kanske si-sa-dar 5-6 bilder sen la jag den i mitt kna. jag hade mitt glas med champange i ena handen och skulle skicka over en kompis glas for att fylla upp det igen. dom som jag ar tror jag att mitt glas med champange ar min kamera och ska lagga ner den i mitt kna sa att jag kan hjalpa min kompis. jag basically haller hela drinken i mitt kna OVER kameran och sa klart blir kameran vattenskadad och slutar fungera! BRA GJORT MARIA!!!!!!! FUCK! sa nu var jag utan kamera igen..

jag berattar dagen darpa for simon vad som hade hant, och mastare som han ar pa att lamna tillbaka saker skulle han ge det ett forsok pa att lamna tillbaka kameran och fa en ny. trodde ju sa klart att det inte skulle fungera eftersom det var jag, dummhuvudet, som hade hallt drinken over den. men pa nagot satt lyckas simon overtala experditen och han atervander med en helt ny kamera at mig, TACK!






Lucia,
pa luciamorgonen gick jag och barna upp extra tidigt. jag gick ner for att ta fram lussekatterna och julgodiset vi bakade nagra dagar tidigare och nar jag kommer ner och tittar ut genom fonstret ser jag att det har snoat under natten och det ar helt vitt pa marken (eller iaf delvis av marken ar vit hehe) jag springer upp igen till nick och libby och berattar det och det fick dom ur sangen! haha dom allllllsakr snon! efter att stirrat pa snon i nagra minuter slanger dom pa sig lucia linnena och stjarngossehatten och luciakronan och borjar sjunga och taga in till kristen och simon, saaaa mysigt! de svenska sangerna jag hade lart dom var lusse lelle och nu ar det jul igen :)






torsdagen samma vecka skulle det snoa typ 10cm sa skolan var stangd, SUCK! det betydde att jag behovde jobba fran 6.30 till 10 pa kvallen, inte fullt sa kul. men det var bara att gora det basta utav det sa vi gick ut i snon och akte pulka och lekte med de andra barnen pa gatan, snobollsfight gade vi ocksa sa klart ;) hehe fredagen skulle vara deras sista skoldag innan jullov, men sa klart sa var skolan stangd igen och jag blev tvungen att jobba HEEELA dagen igen, suck.. och den dagen var barna INTE roliga att vara med. jag skickade nick till hans rum fler ganger an jag kunde rakna och dom brakade om stuped stuff som typ ta pa sig ett par strumpor.. senare pa kvallen skulle vi dra till Anikas barn och ha pizza mys med film och pjamas party men en kvart innan vi skulle dra berattar kristen att libby hade julkalass med gymnastiken sa jag var tvungen att ta med henne dig. nick kunde som tur var stanna hemma med kristen som har varit hemma fran jobbet hela veckan eftersom hon hade opererat tandkottet. sa jag hoppade in i bilen med libby efter ett laaaaangt brak om vilka strumpor och skor hon skulle ha pa sig. framme i gymnastiksallen kryllade det med sma vilda och skrikandes tjejer. trodde mitt huvud skulle spricka! men jag fick iaf helgen av sa behovde inte jobba nagonting, det behovde jag. spenderade helgen med daniel. myspys!

mandagen den 20 december var forsta dagen pa jullovet (om man inte raknar med snodagarna) och barna var fruktansvarda!!!! jag vet inte vad det ar med dom! dom ar val spanda infor jul antar jag. men jag slutade tidigt iaf, slutade redan kl 6 och sen gick jag faktiskt till gymmet! klapp pa axeln till mig! har inte varit dar pa huuuuuuur lange som hallst! far ta ett ryck nu innan jag kommer hem ;) far ju passa pa nar det ar gratis! hehe
tisdagen skulle bli en laaaaang dag! jobbade 14 timmar igen! och idag var inte barna nagot battre heller. men vi gick iaf ut pa lunch och delade ut julkort till alla grannar, det var mysigt :)
onsdagen akte vi tillsammans med simon och halsade pa jultomten! han var i en butik ca 20 min fran vart hus. och skit vilken butik! kommer ni ihag nar ni var sma och foljde med till den dar butiken vid bergvik, skit vad heter den.... den har bytt namn nu, men da borjade den natt pa p.... man kunde kopa vaxter och utemobler och sant. iaf i den butiken fanns det tva faglar som i varje fall jag alskade att komma och titta pa nar jag foljde med mamma. jag kan tanka mig att den har butiken som jag akte till kandes som att aka till den butiken hemma pa bergvik nar man var liten fast 10 ganger battre! den var huuuuur stor som hellst och hade ett stooort akvarium med massa olika fiskar i, en del var sjukt stora! butiken hade ocksa uppstoppade vilda djur som stod utspridda pa det tillgjorda barjet dar ett vattenfall foll ner till akvariumet, det var sjuk!!! iaf tomten var dar och vi tog lite bilder och barna satt i hans kna och berattade vad dom ville ha i julklapp. dom hade ocksa lite sma aktiviteter som barna kunde gora medans man stod i ko for att traffa tomten. for ovrigt var libby fruktansvard pa vagen dit och ville inte ta pa sig sakerhetsballtet, eller hon kunde ta pa sig det men ville inte gora det mindra eftersom hon inte tycker om tajta saker... och pa vagen hem var nick even more fruktansvard, simon fick slapa honom fran butiken till bilen och tvinga ner honom i satet.... helt sjukt, vad ar det med mina sma alsklingar?!?! iaf nar dom hade lugnat ner sig och spenderat en land tid pa deras rum tar jag med dom till bio och ser tangled, bra film for ovrigt! :) efter det at vi middag och sen slutade jag nar dom hade krypigt ner i sang. efter det packade jag klart infor resan dagen darpa. sen bytte jag om och gjorde mig klar for att ga till delux, en bar, daniel skulle dj:a och det skulle bli sista gangen jag skulle fa traffa honom anda tills 5 jan eftersom jag drar till philadelphia och han till mexiko. men nar jag gar ner och fragar om jag far stanna ute lite langre far jag ett oforvantat svar. dom ger mig tillstand att spendera natten ute bara om jag kommer hem kl 9, fatta om jag blev glad eller!!! :) sa det gjorde jag och sen pa morgonen kom jag hem, packade det sista och sen gjorde barna redo for att aka. sa klart borjar libby braka om att hon inte vill att jag ska barsta hennes tander sa det braket gjorde oss mins 30 min forsenade... men men sen var vi iaf pa g. jag sag sa fram emot att fa sova vagen upp. men icke sa nicke (eller nick/libby) speciellt libby, den tjejen kan prata! och grejen ar att hon sager samma sak om och om och om och om igen! jag var sa trott och orkade inte med henne!
nar vi kom fram var kl kanske halv 5. halsade pa alla kusiner och mormor och morfrar och farmor och farfrar sen at vi mat och efter det var det fritt fram pa kakbordet, och dar fanns det massssssor med kakor och andra gottigheter! jag hade ocksa kokat knak och gjort smorkola som, mums! dock var jag sa matt efter middagen sa det blev inte sa mycket av det for mig..

imorgon/idag ar det julafton och jag onskar alla godingar dar hemma en riktigt god jul! :)
saknar er sa <3

Kommentarer
Postat av: Christine

Låter som att du haft det bra trotts att barnen varit jobbiga ibland, men så är det ju! :-) Saknar dig Maria <3

2011-01-12 @ 11:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0