New York

Kvallen slutade ju inte riktigt sa som jag skrev i det forra inlagget... inte riktigt!

nar kl var kvart over tolv gick jag for att ta reda pa vart bussen skulle komma och nar den skulle vara har. tror ni inte snubben i luckan sagar att inga bussar till New Jersy borjar ga foren 7 pa morgonen! jag trodde att jag skulle do!! fy fan..... och grejen ar att jag kunde ha varit hos en kompis i ny nu men han svarar ju sa klart inte langre... han lag sa klart och sov!

snubben hanvisade mig iaf till en annan byggnad dit den skulle komma. sa jag gick dit. nar jag hade varit dar i kanske en halv timme kom en snubbe som jobbade dar fram till mig och fragade vart jag skulle. jag sa att jag skulle ta buss 167 till Teaneck och att killen i luckan hade sagt att inga bussar gar dit foren 7 pa morgonen... men da sager han att en buss kommer att komma 1.35 sa jag blev overlycklig! han visade mig vagen till gaten och hjalpte mig med att kopa biljett. sen var det bara att satta sig ner igen och vanta. fast nu var det ju "bara" en timme kvar tills den skulle komma. trodde jag ja! som tur var hade jag en go pojkvann som holl sig vaken for att halla mig salskap och prata med mig :) nar kl ar 1.45 far jag hora att bussen ar forsenad till 3.30. kul! grejen ar att jag kunde inte sova heller. da skulle saker nagon sno min vaska eller natt sant.. klockan tickade langsamare och langsamare, om den ens tickade alls... det borjade bli "lite" jobbigt att sitta pa en hard resvaska vid det har laget....

men nar kl ar 3.40 kommer bussen ANTLIGEN!!! jag blir overlycklig och rusar fram till dorren for att sen se till min besvikelse att det var fel buss.... sa klart!

efter det blev jag hanvisad tillbaka till den andra byggnaden igen men att den inte oppnade foren 5.30 sa det var inget annat att gora an att vanta lite till... jag viste fortfarande inte nar bussen skulle avga.

vid 5.20 tiden masade jag mig over till den andra byggnaden igen och riktade in mig pa att ga till informationen for att ta reda pa nar bussen skulle komma. men sa klart sa var inte informationen oppen inte heller var luckorna dar man kunde kopa biljetter oppna heller.... jag gick fram och tillbaka saker 7 ganger innan luckorna for biljettinkop oppnade. och kon var ju sa klart gigantisk!! nar det antligen var min tur sa snubben att bussen skulle avga kl 6.45 fran gate 210.

nu var kl 6.10 sa det skulle inte vara saaa langt kvar tills bussen skulle komma... jag gick till gaten och ater igen satte jag mig pa min resvaska och vantade... men faktistk bussen kom. kl 6.25 kom den efterlangtade bussen! och 7.15 kom jag in pa mitt hotell rum, antligen!

det enda jag gjorde innan jag slocknade i sangen var att ringa daniel och beratta att jag var framme. sen var det god natt for min del! tror aldrig att en sang har kanns sa skon och bekvam forut!

nu ar kl 14.30 och pappa vackte mig (for andra gangen) for kanske en timme sedan. han berattar att deras flyg var ytterligare forsenat och beraknade nu att lyfta kl 13 och sen vara pa hotellet vid 16 tiden. det tror jag pa forst nar jag ser det...

hare bra tills vi hors igen ;) Puss

Kommentarer
Postat av: Christine

åh herregud.. du har inte tur med förseningar och allt vad det heter... Haha, tur i alla fall att det hela slutar bra hela tiden!

2011-01-12 @ 11:14:30
Postat av: Christine

Vill ha meeeer blogginlägg Maria!!!

2011-02-10 @ 13:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0