Jul

den 23 december akte vi upp till Philadelphia for att spendera julen dar. Kristens bror bor dar med sina fru och redas 4 barn, 3 killar och en tjej.Nick och Libbys mormor och morfar skulle ocksa aka upp dit. Aven kusinernasmormor och morfar var dar (och styvmormorn eller vad det heter). Barna var super exvalterade och ville komma ivag sa fort som mojligt, jag sag ocksa fram emot det. Vi skulle forsoka komma ivag vid 10 tiden och vi skulle ha kommit ivag da ocksa om inte libby hade startat braket med mig om att borsta tanderna... sa vi blev en halv time foresenade pga av det. Men men val I bilen och GPS:en vad hade Philadelphia I siktet! Jag var valdigt trott och skulle passa pa att sova en stund, men det lat inte libby mig gora! Hon kunde INTE halla tyst! Hon pratade och pratade och pratade. Stallde samma fragor om och om igen! Det var saaa irriterande sa jag trodde att jag skulle skuta mig sjalv ett tag dar! Jag satt mitt emellan nick och libby och nar val libby slutade prata borjade nick! Dom 4 timmarna kandes atminstandet som 8, MINST! Val framme sag jag inte sa mycket utav varken Nick eller Libby. Dom lekte med sina kusiner, och skotte sig utmarkt pa egen hand. Skont for mig med! Dock sa ville saklart tjejerna leka med mig, men det var okej (ibland) hehe

pa fredagsmorgonen skypade jag med alskade familjen! Sa mysigt! Sen efter lunch korde simon mig till kopcentret som lag kanske 20 min fran deras hus. Det kopcentrumet var ett av USA:s storsta kopcentrum I hela landet. Och jag kan saga er att det var ett STOORT kopcentrum! Sa klart sa gick jag vilse sakert 10 ganger pa den korta stunden jag var dar. Jag inskaffade mig ett par nya jeans, som jag for ovrigt har pa mig nu... jag kopte ocksa en partyvaska och en BH. Behovliga saker :)

nar jag kom tillbaka var det dags att ata igen. Det blev samma mat som vi at till lunchen, kalkon, sallad och rostbiff, MUMS! Efter det gjorde vi inte sa mycket, kollade pa tv och film... jag skypade en gang till med min harliga familj, och dessutom med tomten! Hehe

dagen dar pa den 25 december var det var “julafton” som vantade. Simon vakte mig kl 7 pa morgonen. Da var det dags for barna att oppna deras julklappar. De borjade med det som tomten hade lamnat at dem och julstrumpan. Sen hogg de in pa alla de andra julklapparna, vilket inte var lite julklappar! Medans barna oppnade paket at de vuxna frukost. Efter frukost var det dags for oss att fa oppna vara paket. Det var inte daligt med paket vi hade heller under var julgran. Efter allt var oppnat gick iaf jag tillbaka till sangs for att sova nagon timme till. I julklapp fick jag tofflor, hudvardsprodukter, massa smink och sminkborstar, mossa, vantar, halsduk, lite godis, orhangen, mer smink, och sa sa kristen att en ytterligare present vantar hemma I richmond nar jag kommer tillbaka. Spannande! Jag var jattenojd med presenterna jag hade inte forvantat mig att fa nagonting, eller iaf inte sa mcyket som jag fick.

Efter att ha sovigt nagon timme till var kl 2 och det var dags att ata lunch/middag. Nu bjods det pa nagon slags lasange. Det var pennpasta med tomatsas och kottbullsliknande saker I och ost sa klart. Det var ganska gott men det smakade inte sa mycket (sa det smakade ungefar som allt annat har I usa) det var deras julmat. Dom har en italiensk liknande jul och ater darfor italiensk mat... ingen hit tyckte jag dock, saknar den svenska julmaten! Och julskinkan!!! hehe iaf efter maten var det vilodags igen, det var I stort sett bara en vilodag fast man oppnar julklappar pa morgonen. Alla gick runt I pjamas (forutom jag eftersom ingen hade sagt det till mig) men det var en helt okej dag, saknade dock min familj och vara jultraditioner... men men nasta ar! :)

pa sondagen skulle kristen ha kort mig till det stora kopcentrumet igen men eftersom en “snostorm” skulle komma in dagen efter sa ville hon aka tillbaka till richmond en dag tidigare. Sa vid 10 tiden lastade dom bilen och drog ivag. Min dag bestod av tv tittande och mer tv tittande.

 

Pa mandagen, idag, skulle jag antligen aka till New York och fa traffa min familj pa kvallen! Jag var super glad och overlycklig att fa se dom igen. Resan borjade bra, taget fran Phiadelphia var bara 10 min forsenad sa det var ingen big deal. Men nar jag kom till New York City ar hela staden tackt av sno! Helt sjukt! Trodde inte att det kunde komma sa mycket sno har! Sa efter att gatt av taget och antligen fatt tag pa en taxi ger jag taxichaforen adressen. Men da sager han att han inte vill kora mig dit pga av den har javla snon! Han sa ocka att det skulle kosta mig minst $100 att kora mig dit eftersom trafiken ar sa dalig och att det skulle ta sa lang tid. Jag ringde da simon och berattade allt, han ringde da I sin tur hotellet vi skulle stanna pa under veckan. Dom pa hotellet sager att det gar bussar dit sa simon ber mig adressen till buss terminalen. Jag fragede gubben I informationen att jag ville ha hjalp att hitta bussen 167. men sa klart ar alla bussar till New Jersy installda pga av snon. Och att inga bussar ska ga foren kl 1 I natt sa javla pissigt! Har suttit pa den har javla terminalen sedan halv 4 idag och nu ar kl halv 12 pa natten! Och precis nu ringde pappa och berattade att dom var I Kanada! Haha dom kunde inte landa I New York sa dom var tvugna att fortsatta upp dit! Dom ska sova over dar och ta ett nytt flyg och landa I New York imorgon vid 1 tiden pa dagen. Sa det ar bara for mig att vanta, ta bussen till hotellet och sitta dar sjalv tills dom kommer! Kul! Jag ar dock inte sa forvanad att det hander just mig! Allt varkar handa just mig...

Men nar val familjen kommer till hotellet imorgon kommer jag att ha den basta semsetern ever! Langtar sa! Ny Ar I NEW YORK!!!

 

God Jul och Gott Nytt Ar till alla er snyggingar!


Kommentarer
Postat av: Christine

Haha förstår att du saknade den RIKTIGA julmaten, inte varje år man äter lasagne till julmat direkt.. Nästa år ska jag laga massa julmat till dig, det lovar jag ;-)

2011-01-12 @ 11:10:00
Postat av: Maria

haha jag vill ha julmat nu! hehe skicka lite pa posten da ;) hehe

2011-01-12 @ 15:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0