I'm in Miami bitch!

nu har jag varit tillbaka i varkliheten i en vecka efter att ha spenderat en heeeeel vecka i underbara Miami, Florida. var resa borjade pa fredagen, simon och barnen akte till familjens beach house sa jag fick sluta sa snart jag hade lamnat barnen pa deras kyrkskola eller vad jag ska kalla det. underveckan hade de haft kyrkskola i kyrkan mellan 9 och 12, skoont for mig! men innan vi borjade var bilfard stannade vi till pa det campus jag ska borja pa redan pa mandag!! :) det tog dock langre tid an vad vi hade raknat med sa vi kom inte ivag foren vid halv 4 tiden... pa vagen ner stannade vi i hiltonhead dar kailes familj har ett beach house. men de sista 13 miles var fruktansvarda! 13 miles brukar inte ta mer an max 45 minuter men for oss tog det en och en halv TIMME!! och allt pga den stormen!!! och oj vilken storm det var, vi kunde inte se mer an en meter framfor varan bil och blixten slog ner mitt framfor vara ogon hela tiden! vi var lite smatt radda... men tillslut kom vi fram till husen och da var klockan kanske 12-halv 1 pa natten. dagen efter satt vi i bilen igen vid halv tio pa morgonen och nu var nasta stopp West palm Beach dar kailes vardefamiljs farmor och farfar hade en lagenhet vi skulle bo i under veckan! West Palm Beach ligger ca en timme fran Miami City och South Miami Beach.
vi kom fram vid 6 tiden och lagenheten var saaaaa sjukt fin! och utsikten!!!!!!! fran balkongen kunde vi se en mysig liten pool och fran poolen var det ett stenkast fran havet! MYS!
efter att ha utforskat den fina lagenheten och en powernap var partydressen pa plats och vi skulle utforska downtown i west palm beach. vi borjade med att ata pa en mysig restaurang med bra bakgrundsmusik och goooooood mat! efter det tog vi en svang pa partygatan ;d och vi blev snabbt inbjuna till bade en och tva klubbar men vi valde sky-bar. som ni hor pa namnet agde den har kluggen rum pa taket av byggnaden med utsikt over partygatan och langre bort kunde man se havet!! dansgolvet var stort och musiken kunde inte bli battre! :) kvallen avslutades pa en privat strand och dagen arpa bjod pa en laang nap ;)
sondagen spenderade vi med vara nya vanner och vi hittade en liten bar dar dom visade salar som slogs pa de tre stora platt tv dom hade bakom baren och serverade "avslappningsdrinkar" haha! det var ett knepigt stalle och drinken var INTE god heller. det sag ut som en gra smorja och luktade pyton, kombination med att se dom dar salarna i bakgrunden tyckte jag att drinken bade smakade och luktade som den leran salarna rullade runt i!!!!! Efter att nastan spytt pa golvet sager jag en gang och ALDRIG igen!!!!!! jag blev inte sa avslappnad heller bara annu mer aklad av de dar salarna!
efter drinken (drinkarna for de andra) akte vi till var lagenhet och spenderade kvallen dar :)
mandagen akte vi till Miami City, vi srosade runt dar och vi tog massvis med bilder av de mysiga restaurangerna, butikerna och Hard Rock Caffe som lag i hamnen. byggnaden var rund sa vart man an stod dar inne hade man utsikt mot klarblaa havet! underbart!
senare akte vi till South Beach (party stallet) gatan som var narmast havet var fylld med restauranger och nattklubbar. vi satte oss ner pa en av restaurangerna och at en goood efterratt! Mums! efter det satte vi oss pa en annan uteservering och delade pa en drink tillsammans med tva italienare, det skulle senare visa sig att kaile akte tillbaka till Miami for att traffa en av dom igen (hon akte idag).
tisdagen akte vi tillbaka till south beach for att bl a traffa italienarna. det hande inte sa mycket under den dagen..
onsdagen stannade vi i west palm beach hela dagen och kvallen, vi tog en tur in till downtown och promenerade langs havet och bara njot av utsikten, varmen, folket allt! och framfor allt att vara ledig och inte ha nagra barn att ta ansvar over.
pa torsdagen akte vi till disney world! det var sa mysigt! vi akte nagra karuseller, sag en parad med alla karaktarer, at god glass, vi hade en bra dag med andra ord! :) och skulle inte saga nej till att aka tillbaka!
pa kvallen akte vi tillbaka till south beach och kvallen slutade pa stranden och det var dar det hande...! nagon jakla idiot stal min vaska med bade mitt och kailes bankomatkort, bilnycklar, mitt svenska korkort och kailes id, kailes telefon och KAMERA MED ALLLLLLLLLA BILDER FRAN VECKAN!!!!!!! Kaile hade vaskan och hade den precis bredvid sig och before she know it nagon snikte fram och tog den!!!! sa fredagsmorgonen underhallde vi oss med att ringa till banken for att stanga bankomatkorten. vi forsokte ocksa komma pa ett satt att fa en ny nyckel till bilen. eftersom vi inte var agare till den och ingen av oss hade nagot ID just vi tillfallet kunde vi inte sjalva aka till Honda "butiken" far att kopa en reservnyckel. vi fick i stallet leta upp kailes vardepappas telefonnummer och ringa honom pa min telefon (som forovrigt skulle snart do pga inga batterier) men vi fick tag pa honom och han ringde honda och pa nagot vanster fixade han sa att vi kunde hamta upp en nyckel dar. men det slutar inte dar... vi tog en taxi till hondastallet vilket var i Miami city, kaile hamtade upp nyckeln medans jag vantade i bilen med taxichaforen sa att han inte skulle tro att vi skulle springa ivag utan att betala nar kaile kom tillbaka med nyckeln akte vi tillbaka till south beach till bilen och dar skulle vi betala med kailes vardefamiljs bankomatkort vilket vi sa till taxichaforen sakert 4 ganger (att vi skulle betala med kort) men nar vi ar vid bilen sager han att han inte tar kort!!!!!!!!! och kaile hade inte pinkoden till kortet sa vi kunde inte aka till en ankomat for att ta ut pengar heller. nar skulle mardromen ta slut? efter manga om och men och nagra samtal med kailes vardepappa, gick vi med pa att han kunde kopiera kortet efter att vi tog all hans information. sen satte vi oss i bilen och korde tillbaka till west palm beach, ANTLIGEN! och dar tog vi en valfortjanst nap efter att ha varit uppe hela natten for att fixa all den skiten!
pa fredagen hade jag planerat att dyka pa on Key Largo meeen eftersom vi spenderat mestadel av formiddagen att fa tag pa en ny nyckel, stanga vara bankomatkort och allt det dar sa fick vi inte tid med det den dagen sa jag skulle forsoka dagen dar pa istallet..
lordag, sista dagen i Miami, jag ringde dykarstallet men det va forsent... jag skulle ha behoft vara dar tidigt pa morgonen for att forst dyka i en pool och sen aka ut tillsammans med en instruktor. sa jag far ta och dyka nasta gang jag kommer tillbaka, for tillbaka till Miami ska jag!! :)
istallet for att dyka akte vi till south beach for en sista gang. vi lag pa stranden och badade i det klarblaa havet, helt underbart och ett perfekt satt att avsluta en semester!
vid 6 tiden paborjade vi varan fard tillbaka till richmond. vi skulle stanna i hiltonhead pa vagen hem ocksa, men vi bestamde oss for att kora hela vagen. 15 timmars bilresa... vi startade kl 18 pa lordagen och kom tillbaka till richmond kl 9 pa sondagen. en vecka i Miami och 15 timmars bilresa ar ganska sa tufft och utmattande sa sondagen spenderade jag framfor tv:en och i sangen for nasta dag var det back to work again...!
bortsett fran att t vi fick alla vara saker stulna var veckan helt perfekt, och jag langtar tills jag aker tillbaka! och som sagt kaile ar redan tillbaka, hon akte idag (lordag) och kommer tillbaka pa mandag..
p.s. hoppas att var skypedate blir av snart tjejor! jag ar ledig imorgon fram till kl 12 pa natten er tid sa sla mig en ling ;) d.s.
Love You! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ingen dålig resa!!!!! ni hann uppleva en hel del på en liten fjuttig vecka. Otur att ni blev bestulna, det blev ju en del extra krångel och tog tid från annat som ni kunde ha uppskattat mer. Skönt att ni är välbehållna hemma igen, tycker jag. P&K mamma

2010-08-23 @ 22:45:40
Postat av: Anonym

Det var ingen dålig resa!!!!! ni hann uppleva en hel del på en liten fjuttig vecka. Otur att ni blev bestulna, det blev ju en del extra krångel och tog tid från annat som ni kunde ha uppskattat mer. Skönt att ni är välbehållna hemma igen, tycker jag. P&K mamma

2010-08-23 @ 22:46:27
Postat av: Anonym

Haha ja vi hann med en hel del, men som du sa vi kunde ha hunnit med lite mer om stolden inte hade intraffat, men men jag har varit I Miami sa jag ska Val inte klaga? Hehe

2010-08-24 @ 02:20:21
Postat av: Christine

ÅH vad kul, men tråkigt med kameran :(

2010-12-08 @ 18:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0